کد خبر:14788
پ

امر به ورزش امر به معروف است/«گلچین بیانات امام خامنه ای در اهمیت ورزش»

گلچین بیانات امام خامنه ای در اهمیت ورزش در مسأله‏ امر به معروف و نهی از منکر، فقط نهی از […]

گلچین بیانات امام خامنه ای در اهمیت ورزش

در مسأله‏ امر به معروف و نهی از منکر، فقط نهی از منکر نیست؛ امر به معروف و کارهای نیک هم هست. برای جوان، درس خواندن، عبادت کردن، اخلاق نیک، همکاری اجتماعی، ورزش صحیح و معقول و رعایت آداب و عادات پسندیده در زندگی، همه جزو اعمال خوب است. برای یک مرد، برای یک زن و برای یک خانواده، وظایف خوب و کارهای بزرگی وجود دارد. هرکسی را که شما به یکی از این کارهای خوب امر بکنید به او بگویید و از او بخواهید امر به معروف است. (۱)

یکی از نیازهای اساسی کشور، فراگیرشدن ورزش همگانی میان مردم است….یکی از نتایج فراگیرشدن ورزش همگانی در میان مردم، حل بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه همچون اعتیاد است.(۲)

ورزش همگانی را ترویج کنید؛ ورزش همگانی، سلامت همگانی است. … ورزش همگانی، یعنی سلامت جسمانی عمومی ملّت که این متأسّفانه امروز آن‌چنان که باید، نیست. خب، زندگی شهری را ملاحظه میکنید؛ عدم تحرّک، غذاهای نامناسب، غذاهای تقلیدی که در بعضی از این فروشگاه‌ها در اختیار میگذارند و مردم هم به اینها اقبال میکنند، و عمدتاً عدم تحرّک، اینها جسم ملّت را ضعیف میکند؛ جسمها باید قوی باشد؛ باید سالم باشد؛ این با ورزش همگانی به دست می‌آید؛ به آن حتماً توجّه کنید.(۳)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱٫ ۱۳۷۹/۹/۲۵

۲٫ ۱۳۹۱/۱۲/۲۱

۳٫ ۱۳۹۳/۱۱/۱

tm.aspx

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید