کد خبر:15436
پ

حمایت ایرانیان از اسرائیل، چرا و چگونه؟

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، به نقل از بچه های قلم، برای بسیاری، موجودیت صهیونیسم در محدوده‌ی جغرافیایی سرزمین‌های […]

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، به نقل از بچه های قلم، برای بسیاری، موجودیت صهیونیسم در محدوده‌ی جغرافیایی سرزمین‌های اشغالی فلسطین خلاصه می‌شود، در حالی که دولت نامشروع اسرائیل، فقط بخش کوچکی از ماهیت عینیت یافته‌ی تفکر نژادپرستانه صهیونیسم می‌باشد. با بررسی سابقه تاریخی اقدامات یهود و به خصوص صهیونیست‌ها، می‌توان متوجه شد که صهیونیسم جهانی بر دو پایه پول (اقتصاد) و رسانه (کنترل و مهندسی افکار عمومی) تکیه کرده است، ستون‌هایی که صهیونیست‌ها با استفاده از قدرت و هم‌افزایی و پشتیبانی آنها، استیلای خود را در نقاط مختلف جهان به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بست و گسترش می‌دهد.

آن‌چه در ذیل می‌آید، بررسی اجمالی این موضوع است که ما چگونه ناخواسته به صهیونیسم کمک می‌کنیم و در ادامه، چگونه می‌توانیم نقش کمتری در چرخه‌ی مالی و رسانه‌ای صهیونیسم جهانی داشته باشیم.

boycott_israel_zionism

چند سالی است که موضوع تحریم کالاهای صهیونیستی توسط نهادها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین مصرف کنندگان داخلی، در بین فعالین فرهنگی انقلاب اسلامی و گروه‌های دانشجویی و طلاب عدالتخواه، به عنوان یک مطالبه جدی درآمده است و تا امروز نیز فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. در این میان سوالات و شبهاتی وجود دارد که پاسخ‌گویی به آنها، می‌تواند راه‌گشای فعالیت‌های آتی، در زمینه تحریم این کالاها باشد. در ذیل برخی سوالاتی که در این رابطه وجود داشته و بسیاری از علاقمندان به این موضوع را درگیر خود نموده است به صورت مختصر بررسی می‌شود.

منظور از کالاهای صهیونیستی چیست؟
تعریف این کالاها را باید از دو منظر نگاه کرد:
۱- کالاهای تولید شده در خاک سرزمین‌های اشغالی که البته این کالاها هیچگاه به صورت رسمی و از موادی قانونی وارد کشور نشده و نمی‌شوند، بلکه بیشتر به صورت قاچاق و از طریق برخی کشورهای هماسیه، مانند کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و در مقیاس محدود وارد ایران می‌گردند. علامت شناسایی این کالاها (اگر به صورت مشخص منشأ آنها معلوم نباشد) با بررسی بارکد مندرج بر روی کالا قابل تشخیص است. بارکدی که برای کالاهایی با منشأ اسرائیلی تعریف شده، با عدد ۷۲۹ شروع می‌شود که در سمت چپ زیر بارکد قرار دارد و به راحتی می‌توان با دیدن این کد، از منشأ تولید کالا مطلع گردید [برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید].

۲- از منظر دیگر، کالاها و خدمات صهیونیستی صرفاً آنهایی نیستند که در محدوده‌ی جغرافیایی سرزمین‌های اشغالی تولید می‌شوند، بلکه کلیه‌ی کالاها و خدماتی هستند که توسط شرکت‌های وابسته به کارتل‌ها و سرمایه‌گذاران صهیونیستی، در قالب شرکت‌های بزرگ چند ملیتی و حتی ثبت شده در کشورهای ثالث تولید و توزیع شده و تمام یا بخشی از سود آنها، در راستای منافع صهیونیسم جهانی و رژیم غاصب اسرائیل هزینه می‌گردد. به عنوان نمونه شرکت نستله (Nestle) یکی از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی بوده که در کشور سوئیس ثبت گردیده است اما بخش اعظم سهام آن در خاورمیانه متعلق به سرمایه‌داران صهیونست بوده و دفتر مرکزی این شرکت نیز، مبالغ کلانی را به دولت نامشروع اسرائیل به صورت بلاعوض کمک نموده است، مانند کمک ۱۴٫۶ میلیون دلاری به صندوق غرامت هولوکاست در سال ۲۰۰۰. به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این شرکت اینجا را ببینید.

کالاها و خدمات صهیونیستی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
این کالاها بر اساس نوع کارکرد و اهمیت اقتصادی، فنی و… به چهار دسته تقیم می‌شوند:
۱- کالاهای لوکس و تجملاتی.
۲- کالاهای ضروری.
۳- کالاهای استراتژیک.
۴- خدمات فرهنگی – رسانه‌ای.

۱- کالاهای لوکس و تجملاتی
این دسته از کالاها به محصولاتی گفته می‌شود که تولید، خرید و مصرف آن‌ها بیشتر جنبه تجملاتی داشته و از نشانه‌های بارز مصرف‌گرایی افراطی می‌باشد. کالاهایی که نه تنها مصرف نکردن آن‌ها تغییرات بنیادینی را در رفاه و سبک و روش زندگی مردم ایجاد نمی‌کند، حتی عدم مصرف برخی آنها نیز در سلامت جسمی مصرف کنندگانش تأثیر بسیار زیادی دارد. کالاهای این دسته عموماً شامل محصولات خوراکی، آرایشی و پوشاک می باشد که در ذیل به نمونه‌های از آن اشاره می‌شود‌.

محصولات شرکت کوکاکولا: Coca-Cola ،Coca-Cola Zero ،Sprite ،Fanta و…
محصولات شرکت نستله: coffee mate ،Nescafé، Libby’s ،Milkmaid ،Nesquik ،Maggi ،KitKat و…
و محصولات دیگری مانند: PEPSI ،Sara Lee ،L’OREAL ،McDonald’s ،Timberland، GAP، BOSS و…

راه‌کارهایی برای تحریم کالاهای لوکس و تجملاتی
پیشنهاد اول: این کالاها به راحتی می‌توان از سبد خرید خانواده حذف نمود. زیرا مصرف برخی از آنها نه تنها مفید نیست، بلکه مضر بودن آنها توسط علم پزشکی نیز ثابت شده است (مانند نوشابه‌های گازدار و مواد آرایشی صنعتی).
پیشنهاد دوم: اگر به هر دلیل مایل به مصرف این کالاها هستیم، از کالاهایی با برندها و مارک‌های جایگزین که در بازار موجود است استفاده کنیم.

۲- کالاهای ضروری
منظور از کالاهای ضروری، کالاهایی هستند که به صورت عام جنبه مصارف تجملاتی نداشته و از ضروریات زندگی امروز محسوب می‌شوند و امکان حذف آنها از زندگی نیست. این کالاها بیشتر شامل لوازم خانگی و محصولات الکترونیکی مانند: لوازم آشپزخانه، گوشی‌های تلفن همراه، چاپگر و… می‌باشد.

برخی از این شرکت‌ها عبارتند از: HP ،Motrola ،Apple، Siemens ،Nokia و…

راه‌کار پیشنهادی برای تحریم کالاهای ضروری
راه‌کار کوتاه مدت: جایگزینی محصولات مشابه که در بازار نیز موجود می‌باشند.
راه‌کار میان مدت: با توجه به این‌که تکنولوژی به کار رفته در اکثر این محصولات در اختیار برخی کشورهای اسلامی قرار دارد، امکان ایجاد یک کنسرسیوم اقتصادی – صنعتی بین کشورهای اسلامی، برای تولید محصولات مورد نیاز دور از ذهن نخواهد بود.

۳- کالاهای استراتژیک
منظور از کالاهای استراتژیک، کالاهایی است که به دلیل تکنولوژی بالای به کار رفته در آنها (High-tec) تولید آنها به صورت انحصاری بوده و فقط در دست یک یا چند شرکت است و حتی کشورهایی مانند چین که در زمینه کپی‌برداری کالاهای غیر بومی پیشرو هستند نیز، نتوانسته‌اند این محصولات را تولید کنند. بیشتر کالاهای این دسته در حوزه تکنولوژی کامپیوتر و مخابرات می‌باشد. امروزه به دلیل وابستگی شئون مختلف فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی فردی به این کالاها، حذف آنها از زندگی غیر ممکن است.

برخی از این شرکت‌ها عبارتند از: Intel ،IBM تولید کننده کامپیوتر و پردازنده‌های کامپیوتری.

راه‌کار میان مدت: در حال حاضر امکان حذف این کالاها وجود ندارد و فقط در برخی موارد می‌توان از تولیدات برخی شرکت‌ها مانند AMD استفاده نمود. البته قابل ذکر است که تهیه این نوع کالاها فقط به میزان ضرورت باشد و نه بیشتر از آن.
راه‌کار بلند مدت: دولت‌های جهان اسلام باید با پشتیبانی مالی و معنوی محققان و دانشمندان خود و به کارگیری علوم روز و همکاری با محققان و دانشمندان دیگر کشورها، زمینه‌های به دست آوردن تکنولوژی‌های پیشرفته را هموار کرده تا در آینده‌ای نزدیک بتوانند گام‌هایی را برای بومی‌سازی تولیدات مورد نیاز خود در حوزه‌ی فن‌آوری‌های پیشرفته برداشته و انحصار تولید این دسته از کالاها را بشکنند.

۴- خدمات فرهنگی – رسانه‌ای
امروزه هژمونی رسانه‌ای صهیونیسم و مدیریت افکار عمومی و وارونه نشان دادن حقایق بین‌المللی برکسی پوشیده نیست و با نگاهی به صاحبان رسانه‌های مطرح دنیا، نفوذ سرطان‌گونه صهیونیسم در آنها قابل مشاهده است. صهیونیست‌ها با مدیریت رسانه‌ها اقدام به خط دهی رسانه‌ای و حتی فرهنگ‌سازی کرده و وقایع را بر اساس نیاز خود باز تعریف می‌کنند.

برخی از موسسات فرهنگی – رسانه‌ای صهیونیستی عبارتند از: Walt Disney، Sky TV Network، National Geographical، ۲۰th Century، Fox News و به عنوان نمونه می توان به کارتل رسانه‌ای که مالکیت آن را یک صهیونیست با سابقه با نام رابرت مرداک بر عهده دارد اشاره کرد (برای آشنایی بیشتر با رابرت مرداک اینجا را ببینید).

راه‌کار پیشنهادی: کشورهای جهان اسلام باید اقدام به تأسیس خبرگزاری‌های بین‌المللی، شبکه‌های ماهواره ای خبری، سینمایی، مستند و… با مدیریت مستقل از منابع خبری صهیونیستی نموده و با استفاده از به روزترین ابزار و روش‌های فنی و هنری، انحصار رسانه‌ای را بشکنند. برای نمونه راه‌اندازی شبکه خبری بین‌المللی انگلیسی زبان PressTV و اقبال مخاطبان خارجی و موفقیت و گسترش روزافزون آن نشان از خلاء موجود در بین مردم کشورهای دنیا برای شنیدن اخبار از منابع دیگر می‌باشد.

نقش هریک از ما در حداقل کردن نفوذ اقتصادی و رسانه‌ای صهیونیسم، مهم و ضروریست و نباید فکر کنیم که خریدن یک کالای به ظاهر کم قیمت و یا کوچک، تأثیری در جریان ضربه زدن به پایه‌های استیلای صهیونیسم جهانی ندارد که برعکس، می‌تواند قدمی بلند به سوی این مهم باشد.

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید