کد خبر:14451
پ

آموزش پاک کردن اطلاعات در گوگل!

آموزش بسیار ساده پاک کردن اطلاعات در گوگل! تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که گوگل چقدر درباره شما می‌داند؟ […]

آموزش پاک کردن اطلاعات در گوگل!

آموزش بسیار ساده پاک کردن اطلاعات در گوگل!

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که گوگل چقدر درباره شما می‌داند؟ با امکان جدیدی که گوگل به تازگی به موتور جست‌وجوگر خود اضافه کرده می‌توانید این موضوع را بررسی کنید و همچنین سابقه تمام جست‌وجوهای خود را ببینید و دانلود کنید.

به وسیله این قابلیت که توسط وبلاگ غیررسمی «سیستم کار گوگل» کشف شده است، به کاربر این امکان داده می‌شود که به تمام اطلاعات از جست‌وجوها گرفته تا لینک‌هایی که در جست‌وجوها روی آن کلیک کرده‌ است، دسترسی پیدا کند.

همچنین کاربران با این قابلیت به آدرس‌هایی که جست‌وجو کرده‌اند دسترسی پیدا می‌کنند. حتی می‌توانند فهرستی از تصاویری را که هنگام جست‌وجو روی آنها کلیک کرده‌اند مشاهده کنند. پاک کردن حافظه مرورگر باعث نمی‌شود که این اطلاعات پاک شوند.

اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا علاوه بر دانلود سوابق جست‌وجوهای خود می‌توانید آنها را پاک کنید.

۱- به صفحه google web and app activity بروید

https://history.google.com/history/

۲- روی آیکون Settings در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 gmail1

۳- از منویی که باز می‌شود گزینه دانلود را انتخاب کنید. اکنون یک پنجره باز می‌شود که به شما هشدار می‌دهد سوابق جست‌وجوهای خود را در یک رایانه عمومی دانلود نکنید زیرا حاوی حجم زیادی از اطلاعات حساس است.

۴- اگر قصد پاک کردن موارد انتخاب را دارید رو گزینه (Remove items) کلیک کنید.

 gmail2

زمانی که سوابق شما دانلود شد، ظرف چند ثانیه یک لینک دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات خود را ببینید.

اگر نمی‌خواهید اطلاعات را دانلود کنید و ترجیح می‌دهید از شر آنها خلاص شوید می‌توانید آنها را پاک کنید.

 البته دلایلی وجود دارد که به گوگل اجازه دهید اطلاعات جستجوهای شما را نگه دارد. برای مثال این سوابق نتایج سریع‌تر جست‌وجو را تضمین می‌کند. همچنین گوگل با این سوابق تمام تازه ترین اطلاعات مرتبط به شما را دارد. اگر این سوابق را پاک کنید نتایج جست‌وجوهای شما مطابق عادات شما نخواهد بود.

اما اگر باز هم خواستید سوابق جست‌وجوهای خود را پاک کنید، بدین طریق است.

قبل از شروع، لازم به ذکر است که اگر میخواهید اطلاعات خود را مخفی نگه دارید میتوانید از گزینه حریم خصوصی مرورگر خود استفاده کنید که مانع ذخیره سازی اطلاعات توسط گوگل می‌شود. اگرچه همچنان شرکت ارائه دهنده اینترنت و یا کارفرما شما میتواند به آن دسترسی داشته باشد.

صرفا پاک کردن حافظه مرورگر باعث پاک شدن سوابق جست‌وجوهای ذخیره شده توسط گوگل نمی‌شود زیرا شما فقط اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگر را پاک می‌کنید نه اطلاعاتی که روی سرور گوگل ذخیره می‌شود.

۵- آیکون remove را بزنید و اطلاعات خود را پاک کنید. به این ترتیب سوابق تمام جستجوهای شما در گوگل پاک خواهد شد و لازم نیست که نگران آگاهی گوگل از اطلاعات درباره خود برای مثال زمانیکه برای یک کنسرت رزرو کرده اید باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید