کد خبر:14796
پ

کتاب مبانی فقهی امر به معروف و نهی از منکر منتشر شد

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، به همت جهاد دانشگاهی واحد استان […]

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، به همت جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل کتاب مبانی فقهی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تالیف دکتر ولی‌اله خوش‌طینت، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و ابراهیم علیزاده چاپ و منتشر شد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در این خصوص گفت: تاکنون در خصوص مفهوم و شرایط تشریح و نیز مبانی شرعی و قانونی فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر، پژوهش وتحقیقات متعدّدی انجام گرفته و هر کسی از منظری به آن پرداخته است امّا آنچه باعث گردید تا به این فریضه ی مهم شرعی مجدداً پرداخت شود، توجّه دادن موضوع به مبانی فقهی و شرعی آن صرفاً از منظر قرآن و نهج البلاغه است.
دکتر رامز نصیری صالح با بیان اینکه رویکرد معرفتی به مبانی فقهی فریضه امر به معروف و نهی به منظور تأثیرات آن در رشد و تعالی جامعه صورت پذیرفته است، افزود: این کتاب شامل یک پژوهش علمی است که با هدف بررسی موضوع امر به معروف و نهی از منکر و استخراج اهمّیّت، جایگاه، مراحل و شرایط آن از میان نصوص آیات قرآن و کلام گهربار نهج‌البلاغه در جهت تبیین علل و عوامل فراموشی و بی‌توجّهی به این دو فریضه الهی در بین مردم و حکومت و نیز تبیین جایگاه مردمی وحکومتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و تشریح علل عدم تأثیر آن در تعالی و رشد جامعه اسلامی پرداخته است.
نصیری در ادامه بیان کرد: کتاب شامل مقدمه و سه فصل مجزّا می‌باشدکه شامل مفاهیم وتاریخچه، مبانی فقهی امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم وکتاب نهج‌البلاغه است و به مصادیقی از واقعیّات تاریخی در باب امر به معروف و نهی ازمنکر، شرایط و مراتب این فریضه الهی و اختلاف نظر بزرگان دینی در این رابطه و نیز موانع تحقق و اجرای امر به معروف ونهی از منکر می‌پردازد.
وی در پایان گفت: کتاب مبانی فقهی فریضه امر به معروف و نهی از منکر ۱۱۲ صفحه‌ای بوده و به قیمت ۱۶۰ هزار ریال از نمایشگاه دائمی کتاب جهاددانشگاهی اردبیل واقع در انتهای خیابان دانشگاه و کتابفروشی های اردبیل قابل تهیه است.

9959

امر به معروف و نهی از منکر در واجب فراموش شده

دیدگاه کاربران ۲ دیدگاه
  • lpl,n 21 تیر 1394 / 09:27
    0 0

    ,ورزش با بودجه بیت المال منکری بزرگ است هرکس می خواهد ورزش کند از کیسه خودش خرج کند صرف اوقات صدا وسیما برای ورزش حرفه ای منکری کبیره است.

    • محمد 21 تیر 1394 / 16:54
      0 0

      با عرض سلام
      حقیقتا من که هر چه فکر کردن منظور این بزرگوار را متوجه نشدم!!
      و حتی متوجه نشدم چرا باید زیر این پست این مطلب گفته شود!!
      در ضمن اگر صدا و سیما در ترویج معروفات مثل ورزش کار نکند پس چه کار باید انجام دهد!!!
      ورزش با بودجه بیت المال هم کلیتا اشکالی ندارد، و باید مشخص شود منظور از آن چیست، بله ریخت و پاش و صرف هزینه های بی جا در هر جایی اشکال دارد از جمله ورزش
      باز هم از دوستان تقاضا داریم اگر نکته ای می خواهند بفرمایند حتما دقیق و متین بنویسند
      با تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید